pátek 8. března 2013

PEČENÉ MASO


Když se podívám na složení uzenin, a nemusí to být zrovna výrobní salám, třeba šunka, co v ní všechno kromě masa ještě je tak mě trochu přechází chuť.


A tak jsem jednoho krásného dne upekl kilo vepřové plece. Nechal jsem jí vychladnout a nakrájel jsem ji na tenké plátky. Na chleba jsem si namazal hořčici a položil na to slabounké plátky masa.
Zakousl jsem se s chutí do toho chleba s masem a přemýšlel o tom, kde se v šunce bere škrob a jak se tam dostanou éčka, kolik jich je třeba, aby to to chutnalo dobře a tak ;-).

No a teď jak na to:


Asi kilo masa 


(výběr nechám na tobě já mam rád vepřovou plec anebo hovězí roštěnou, ale je to jedno)
omyju pod tekoucí vodou. 


Osuším, osolím, okmínuju (u vepřového) opepřím (u hovězího) orestuju 


 z každé strany, aby se mi maso zatáhlo, a pak ho dám do předehřáté trouby.


10 minut – 180°C – horkovzduch 
                a potom
20 minut – 180°C – klasické pečení (horní i dolní)



Poté troubu vypnu a využívám zbytkové teplo na dopečení. Maso z trouby vyndám, jakmile je úplně vychladlé. V lednici vydrží v pohodě několik dní. Teda pokud ho hned nesním :-D











Žádné komentáře:

Okomentovat