úterý 9. července 2013

HOVĚZÍ GULÁŠ

O guláši bylo jistě napsáno již hodně, přesto si dovolím ukázat, jak ho připravuji.


Rok se s rokem sešel a tak došlo i na oslavu mých narozenin. Zvažoval jsem, čím přátelé pohostím. Nejdříve mě napadlo koupit již připravené jídlo, kvůli úspoře času. Ale pak jsem si řekl, že bude lepší, když pohoštění připravím sám a dobře jsem udělal. Jídlo mělo veliký úspěch. A tak jsem se rozhodl recept uchovat pro příští generace ;-).

Nejdříve jsem si cibuli nakrájel na kostičky a přihodil je na rozpálený olej.


 Tam jsem ji restoval do zlatavé barvy. 



Pak jsem přidal na kostky nakrájenou hovězí kližku a zatáhnul jsem ji. Potom jsem přidal sladkou papriku – pokud to sneseš tak dej klidně pálivou – krátce jsem ji osmahnul (aby nezhořkla) přidal jsem sůl pepř kmín rajčatový protlak, podlil jsem to vodou a v papiňáku dusil asi 30 minut.


Když bylo maso měkké, tak jsem ho vyjmul z omáčky. 



V mixéru jsem nadrobno rozmixoval postupně tři krajíce chleba. 



Takto připravený chléb jsem nasypal do šťávy a jal jsem se tímto způsobem guláš pozahustit. Jelikož se mi to zdálo dost hrubé i po pořádném převaření tak jsem to projel ještě tyčákem a už z toho byla krásně hladká a příjemná omáčka.


Potom jsem přidal utřený česnek, majoránku, vrátil jsem tam i maso, krátce jsem to provařil a bylo hotovo.


Podával jsem ho s  nakrájenou cibuli, nastrouhaným křenem a čerstvým kváskovým chlebem od Maška.


Úspěch byl nečekaně velký, takže na mě skoro nezbylo, ale to nevadí hlavně, když všem chutnal.


(fotek guláše jsem dal víc (s bleskem i bez blesku) a pozor je to na dezertním talířku - kvůli velikosti kostek masa)

4 komentáře:

  1. To nemohlo chutnat jinak,než dobře!!:-) Hned bych si naložila talíř!:-) A pivko k tomu!.-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pivo tentokrát nebylo měli jsme sud prosecco, ale taky to šlo ;-)

      Vymazat
  2. Zjistil jsem, že je dobré mít připravený demi-glace v mrazáku a přidávat..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je zajímavá myšlenka, musím připravit demi-glace a vyzkouším to dík za tip

      Vymazat